23 Aralık 2011 Cuma

5 Aralık 2011- 4. GRUP SİMİT SARAYI RAPORU

KİŞİSEL DEĞERLENDİRME RAPORU
FERİDE KALKAVAN
11132096

Simitin Türk halkıyla özdeşleşen bir ürün olması bu yüzden de insanların damak tadına uygunluğu, onların simit sarayını yabancılamamasını ve daha kolay benimsemelerini sağlamıştır. Lokasyonu nedeniyle kolay ulaşılabilir olması da avantajları arasındadır. Simit Sarayı ürünün bulunurluğunu ve ürünle insanların kesiştikleri noktaları başarılı bir şekilde belirlemiştir. Bunu da spekülasyonun çok fazla olduğu yerleri seçiminden anlıyoruz. Kısaca lokasyon belirlemede simit sarayı tüketicinin nerelerde ürünlerine ihtiyaç duyabileceğini doğru analiz etmiştir. Ürün portföyünün çeşitliliği de avantajlı olduğu noktalardandır. İnsanlar alternatiflerden hoşlanırlar. Çeşitli ürün yelpazesi insanların tercihinde önemli bir faktör olup bunun yanında çok fazla ürün üretiminin dezavantaja dönmemesi konusunda dikkat edilmelidir. Çok fazla ürün çıkartmak kalitenin düşmesine yol açmamalıdır. Türkiye’nin ilk fırınkafe zincir olmasıyla birlikte ve tek simit fabrikası olmasını da avantajları arasında sayabiliriz. İlk olmak zaten bir avantaj olmakla beraber, doğru strateji ile yönetildiğinde belli noktalarda sağlanmış olan düzene uymak yerine rotasını kendi belirleme fırsatı sağlayabilir. Türkiye’nin her yerine hızlı dağıtımı, bayilere yatırımı ve her konuda onlara destek olması bugün Simit Sarayı’nın bu kadar büyümesine neden olan unsurlardandır. Simit sarayının hedeflediği kesim bakımından fiyat onları ikna edebilmesinde önemli bir araçtır. Ekonomik oluşu simit sarayını cazip kılmaktadır. Ancak düşük fiyatın düşük kaliteye yol açmaması dikkat edilmesi gereken önemli bir noktadır. Alanında rekabetin kızışmamış olması da avantajlarından olup bunun dışında simit sarayının ülke de yaşanan kriz döneminde pazara girmesi, insanların simit sarayı tercihlerinde etkili olmuştur.
Bir markanın başarılı ya da başarısız olabilmesinde en önemli etken o markanın tüketici algısındaki durumudur. Ve bizde yaptığımız anket doğrultusunda gördük ki insanlar müşteri ilişkileri konusunda Simit Sarayının yetersiz oldukları görüşündedirler. Beklentileri ise daha nazik, güler yüzlü çalışanlar. Çünkü çalışanlar Simit Sarayı’nın vitrinidirler ve tüketicinin memnuniyeti sadık müşteri olması yolunda önemli bir faktördür. Dezavantajlarından diğeri de insanların simit sarayı ve taklitlerini ayırt edemiyor olmalarıdır. Ancak buradaki ince çizgi ise Simit Sarayı’nın taklitlerinin olması onun başarısını gösterirken, yani aslında avantajlı olduğu noktalar arasında olabilecekken, insanların kafasında marka algısı farkındalığı yaratmadığından bu durum dezavantaja dönüşmüştür. Marka algısı farkındalığını yaratabilmek içinse kendi içlerinde standartlaşıp rakiplerinden farklılaşacak unsurlar üzerinde durmaları gerekmektedir. Ayrıca insanların bilinçaltındaki değerler onların belli markaları seçmelerine neden oluyor. Şöyle ki cola, hamburger ve benzeri yabancı markaların ürünlerinin bizim yerel ürünlerimize nazaran daha kaliteli olduğu algısındalar. Simit Sarayı yapılan bu bilinçaltı reklama karşı çıkacak noktalara yönelebilir. Marka deneyimi yaşatmaması da dezavantajları arasındadır. Çünkü insanlar yeni bir deneyim ya da bir gruba dahil olduklarını belli etmek için tüketim yapabilirler. Tüketicinin tekrar Simit Sarayını tercih edebilmesi için onlara deneyim yaşatmaları gerekir. Satın alınan sadece ürün değil, bununla beraber birçok hizmettir. Müşteri ile ilgili veri tabanı oluşturulabilir. Böylece onların isteklerini, ürünleri ne zaman tercih edeceklerini bilebilirler ve ona uygun hizmetlerde bulunabilirler. Bu durum sadık müşteri yaratmada önemlidir. Bir diğer dezavantajı konumlandırma konusundaki yetersizliğidir. Simit sarayı yazılı ve görsel medyada reklam vermediğinden WOM yani tüketicilerin ağızdan ağza yaydıkları söylentilerle tanıtımlarını yapmaktadırlar. Tüketicilerin sosyal çevreden duyduklarına daha çok önem verdiklerini biliyoruz bu yüzden de WOM da olumsuz söylentilerin daha çok etkili olabileceğini ve bununda Simit Sarayı imajını zedeleyebileceğini unutmamak gerekir. Sadece WOM ile tanıtım yapmak yeterli değildir. Tüketici zihninde sağlam bir noktada yer edebilmek için görsel ve yazılı medyada reklamlarını yapmaları gerekmektedir. Son olarak dünyayı simitle tanıştırmak misyonu ile kendini konumlandırdığından başka ülkelere de açılırken geleneksel etnik yapısından vazgeçmemesi gerektiğini düşünüyorum. Final sunumunda ise eksik gördüğümüz noktalarda iletişim stratejisi planlamaya çalışacağız



KİŞİSEL ANKET GÖRÜŞMELERİ
FERİDE KALKAVAN
11132096
Araştırmamızda öncelikle Simit Sarayı Mental Map’i inceledik. Mental Map Simit sarayının kişiler üzerinde oluşturduğu etki, düşünce ve duygulardır. Her birimiz insanların simit sarayını hangi durumlarda tercih ettiklerini araştırdık. Simit sarayı doyumluk ve keyiflik ürünleri de bünyesinde barındırmasına rağmen insanlar daha çok atıştırmalık ürünlerini tercih ediyorlar. Tercih ettikleri zamanların ise bir yerlere yetişirken, işe ya da okula giderken ya da açlıklarını bastırmak adına olduğunu gördük. Simit sarayı bir insan olsaydı nasıl biri olurdu diye sorduğumdaysa ortak düşünce mütevazi oluşuydu. Simit sarayı insanlar için geleneksel ve mütevazi… Eksik bulunan en büyük noktanınsa Simit Sarayı çalışanları olduğunu gördük. İnsanlar Simit Sarayı çalışanlarını yetersiz buluyorlar. Yavaş olduklarını, güler yüzlü olmadıklarını, nazik olmadıklarını düşünenler çoğunlukta. Ankette önemli bulduğum bir diğer nokta Simit Sarayını samimi bulmaları ve giden kesimin Simit Sarayı’nın eksikleri olduğunu düşünse de orada rahat ettiklerini söylemeleriydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.