24 Aralık 2011 Cumartesi

SİMİT SARAYI-BERKAY BÜYÜKŞENER

SİMİT SARAYI KİŞİSEL NOTLAR:

Piyasadaki boşluğun farkına varıp simiti sokaktan alıp dükkana taşıma fikriyle kurulmuş,ilk şubesini Mecidiyeköy'de açtıktan sonra şuan bir zincir haline gelmiş işletme diyebiliriz.İlk açıldığında sadece simit-çay-peynir satarken 2011 yılına baktığımızda yiyecek içecek çeşitliliğinin son derece arttığını görüyoruz.İletişim politikalarına baktığımızda yoğun insan popülasyonunun olduğu yerlerde şube açarak , büyük tabelalar yerleştirerek dikkat çekmeyi strateji olarak belirlemişler.Genelde insanların atıştırmalık ya da buluşma noktası olarak gördüğü bir yer.Fiyatlarıda marka haline gelmesinden sonra yukarı doğru çıkmış durumda ama hala ''ucuz'' algısı mevcut. Büyüme ve marka stratejisinin son derece başarılı olduğunu söyleyebilirim. Sokağa çıktığımızdada birçok farklı isimde taklidinin bulunması da bunu gösteriyor. Aslında bu durum öğrendiğimiz birçok reklam veya halkla ilişkiler stratejisinin tezini çürütüyor.Çünkü ciddi anlamda bir iletişim çalışmaları olmamış.Yinede kalıcı olmak ve gerçekten kurumsallığı sağlamak adına iletişim'e daha fazla önem vermeleri gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.