21 Aralık 2011 Çarşamba

ADV 461.01: SUNUM NOTLARI

ADV 461.01: SUNUM NOTLARI: Sevgili Arkadaşlar, Tüm Sunumlar bittikten sonra sizleri değerlendirip not verebilmem için prezantasyonlarınızı bu notun altına lütfen girin...

—SİMİT SARAYI

—GELENEKSEL TÜRK SİMİDİ

—GELENEKSEL TÜRK SİMİDİ

—Eskiden Türk simidi merdiven altı yerlerde üretiliyordu.
—Ucuz oluşu sadece öğrencilerin ve parası olmayanların tükettiği bir yiyecek izlenimi insan zihninde hakimdi.
—Simit Sarayı sayesinde geleneksel türk simidi hakettiği değeri buldu.
—Şimdi bir dünya markası olma yolunda…
—KATEGORİ

—Unlu mamüller satış ve self servis noktaları.
vSimit salonları
vFırınlar
vPastaneler
vFast food restaurantları

—KATEGORİ ALGISI

—Tüketiciler öğlen paydosları ve 5 çayı gibi molalarını ekonomik, rahat edebilecekleri ,lezzetli yiyecekler tüketebilecekleri mekanlarda geçirmek istiyorlar.
—Kendilerini yabancı hissetmeyecekleri ve kendi kültürleri içinde hissedebilecekleri mekanlar.
—Zaman geçirici dinlendirici ve konforlu mekanlar.
—Hamburger ,pizza gibi sağlıksız besinler tüketmek istemedikleri mekanlar.

—SİMİT SARAYI MARKA ALGISI

—SİMİT SARARYI MARKA ALGISI

—Simit Sarayı bu kategorinin başlatıcısı durumundadır.
—Marka bir başarı öyküsüne sahiptir, bu da insanların ilgisini çekmekte ve takdir toplamaktadır.
—Ekonomik zaman geçirici konforlu ideal bir yerdir.
—Lüks cafe mantığı olmadığı için istediğiniz kadar konuşabiliyor ve sıkılmıyorsunuz.
—Güler yüzlü, temiz ve güvenilir personeller çalışıyor.
—Türk kültürüne katkıda bulunduğunuzu hissediyorsunuz.

GELENEKSEL OLARAK SİMİT PAZARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ

—. Simit geleneksel olarak yıllardır simit arabalarında satılıyordu , daha sonra fırınlarda çıkmaya başlayan simit türk halkının geleneksel ürünüdür.

—.Aparetif oluşu , hızlı ve çabuk yenilebilen bir ürün olması

—.Açlığa geçici de olsa çözüm olması

—.Nerde olursa olsun simit arabalarında satılan simit fiyatının aynı oluşu

—. Dışarıda çoğu yerlerde bulunmasıydı

—.Mahallelerde , sokaklarda geçmişten gelen bir sokak –mahalle kültürü oluşturan bir ortak ürün olması



—AVANTAJLAR

—Birçok müşteriye hitap ediyor. Net bir müşteri profili yok.7’den 70’e herkese sesleniyor.
—Ekonomik oluşu birçok kişinin ilgisini çekiyor,çünkü Türkiye’de ekonomik durumu orta ve az olan çok insan var.
—Türk kültürünü simgeliyor ve yansıtıyor.
—Cafeler ekonomik zaman geçirici konforlu temiz. Işıklandırmalar ve müzik sistemleri ile lüks bir cafe havası oluşturulmuş.
—Bir başarı öyküsü var bu da insanların hoşuna gidiyor ve takdir topluyor.

—DEZ AVANTAJLAR

—Diğer rakiplerine oranla pahalı
—Lüks bir cafe izlenimi verdiği için Türk kültürü ile % 100 uyuşmuyor.
—Aynı kategoride çok rakibi var ve daha çok olabilir.
—Üst düzey gelir gelir grubuna hiç hitap etmiyor ve buradan hiç müşteri çekemiyor.
—Reklam ve tanıtım yok denecek kadar az.


—GÜNLÜK HAYATTA MARKANIN YERİ

Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre tüketiciler Mc Donalds ve Burger King’ten fazla Simit Sarayına gittiği belirlendi.




—GÜNLÜK HAYATTA MARKANIN YERİ


—BEI (MARKA DEĞER ENDEKSİ) 3+ GÜÇLÜ MARKALAR

—Türk halkı favori gördüğü ve tavsiye ettiği markalarda ilk sırayı “Simit Sarayı”na verdi.
Ayrıca ankete katılanların %30’u Simit Sarayı’nı favori zincir fastfood markası olarak belirtirken, %29’u tavsiye edeceği markanın Simit Sarayı olacağını söyledi. Bu veriler ışığında Simit Sarayı’nın, favori görülen ve tavsiye edilen markalar arasında da Mc Donalds ve Burger King’i geçerek birinci sıraya oturduğu görüldü.




—REKABET

—Simit satan birinin rakibi sokağın öbür tarafında başka bir simit ve poğça satan biridir.
—Lakin bu simit sarayı için geçerli değil. Simit Sarayı geleneksel fast food anlayışı ile Mc Donalds, Burger King, KFC, Starbuck gibi restaurantlar ile yarışmaktadır.
—150 şubesi bulunan ve günde 250 bin kişinin ziyaret ettiği simit sarayında ortalama bir müşteri 4 tl en çok 8-10 tl para harcamaktadır. Sermayesinin ve üretim harcamalarının az olduğu marka oldukça fazla kar edebilmektedir.
—Simit sarayı gittikçe güçleniyor ve durulması zor gözüküyor.

—TÜKETİCİ MARKA İLİŞKİSİ

—Simit sarayınd ilk öncelik bütün müşterilere aynı seviyede tutulması ve davranılmasıdır. Güler yüzlü ve çalışkan personeller, müşterilere karşı sıcak kanlı ve samimi davranışlar müşterilerin gönüllerini kazanmaktadır.
—Simit sarayı tüketicilerin ekonomik oluşu ve türk kimliğini yansıtması ile tüketicilerin zihninde bizden bir yabancı değil algısını oluşturmuştur.

—TATMİN OLMAYAN MÜŞTERİ L



—Bazi musteriler musteri adaylari, yiyecek tatli birsey olmamasindan sikayetciler. Cikolatali, balli, portakalli, elma parcacikli, dondurmali. kayisili veya recelli simit gibi turlerin cikarilmasi; tatli yeme ihtiyaci olan musterilerin kazanilmasini da saglayacaktir. Simit sarayinin kazanabilecegi bir diger musteri kitlesiyse sporcular ve vucut gelistirenler. Bu tarz insanlar icin ozel hazirlanacak tavuklu simit, balikli simit, kirmizi etli simir veya yumurtali simit gibi protein degeri yuksek besinli urunler hazirlanabilir.





—TATMİN OLMAYAN MÜŞTERİ L

—Bunlara ek olarak, sebze sevenlere veya vejeteryanlara ozel olarak brokoli, lahana vb. urunlerle de simit hazirlanilabilir. Bunun gibi, geleneksel Turk damak tadina uygun pastirmali, kavurmali, kokorecli simit gibi ürünler segmentasyon olarak farklı gruplara hitap edip bir noktada buluşturabilir.



—MARKANIN DEĞERLENDİRİLMEMİŞ OLAN GİZLİ POTANSİYELLERİ


v + Simidin tatlı çeşitleri olabilir , Örneğin çikolatalı , portakallı , ballı , elma parçacıklı , kayıslı ,reçelli gibi ..

v+Spor yapanlara özel hazırlanan protein değeri yüksek besinli ürünler olabilir ,tavuklu simit, balıklı simit ,kırmızı etli ,yumurtalı gibi

v+Vejeterjanlara özel olarak brokoli ,lahana vb çeşitlerde kullanılabilir ,

v+Geleneksel olarak simitle birleşecek tatlar olabilir ,pastırmalı,kavurmalı,kokoreçli,sucuklu gibi ürünler segmentasyon olarak farklı gruplara hitap edip bir noktada buluşturabilir



—TEHDİTLER

—Simit Sarayı büyümeyi ve 500 mağaza açmayı düşünüyor. Bu ciddi ve milyonlarca dolarlık bir yatırım demektir. Bu yatırımların karşılığını alamadığı taktirde ortadaki mali bilanço üzücü olabilir.
—İnsanların ağız tatları ve yemek kültürleri değişim gösterebilir. Bu simit sarayı için ciddi bir problem oluştura bilir. Özellikler bu konuda Avrupa’da ve Amerika’da çok tüketilen Bagel’e dikkat edilmelidir.




—REKLAM VE TANITIM

—Simit Sarayında reklam ve tanıtım yok denecek kadar az durumda.
—Reklamda internet ve sosyal medya reklamları pek tutmaz,çünkü simit sarayı müşterileri internet pek kullanmıyor.
—Televizyon ve gazete reklamları simit sarayı tanıtımı için önemli rol oynayabilir.
—Bilboard reklamlarıda öğlen yemekleri ve 5’çayındaki insanları simit sarayına yönlendirebilir.
—Ayrı Ali Ağaoğlu gibi Haluk Okutur’da reklamda oynayabilir.

—HALUK OKUTUR

— SİMİDİ DÜNYA MARKASI YAPACAĞIZ !

— HAZIRLAYAN

—AYKUT CANİK
—SANER EVCİL
—ALİ ÖZBAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.