23 Aralık 2011 Cuma

5 Aralık 2011- 4. GRUP SİMİT SARAYI RAPORU

KİŞİSEL DEĞERLENDİRME RAPORU
OZAN ERDOĞAN
10832047

Simit sarayı pazara 2002 yılında inovasyon olarak girmiştir. Genellikle fırınlarda ve sokakta satılan simiti cafe ortamında tüketicilere sunmaya başlamıştır ve bu alanda öncü bir marka olmayı başarmıştır. Böylece Simit Sarayı’ nın markalaştığını söyleyebiliriz. Ayrıca simit sarayı, tüm dünyayı simitle tanıştırmak misyonunu kendine üstlenmiş olduğunu ve bu misyona da yurt dışında açtığı bir çok mağaza ile yerine getirdiğini görmekteyiz. Ve simit sarayı düşük bir bütçe ile başlayan bir projenin çok iyi noktaya geldiğini söylemem mümkün. Çünkü dünya devi iki marka Mc Donald’s ve Burger King i mağaza sayısında Türkiye’de geride bırakmış durumda. .
Pazardaki avantajları olarak, bir kere simitin geleneksel bir tad olmasının etkili bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Ayrıca simit Sarayı’nın lokasyon seçiminin, bugünkü başarısına büyük fayda sağladığını söylemek mümkün. Ürün çeşitliliğinin fazla ve kaliteli olmasını da avantajları arasındadır. Tabi Türkiye’de ki ilk fırın cafe zinciri olmasını ve tek simit fabrikasına sahip markası olmasının da çok büyük avantaj olduğunu düşünüyorum.
Dezavantajları olarak, kolay taklit edilebiliyor olmasını ve bu sebepten dolayı kendisini taklitlerinden farklılaştırması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca ürünlerinin yapı itibariyle dayanıksız olmasını da ekleyebilirim.
Rakiplerine baktığımızda(karafırın,komşufırın vs.) ayrıştığı noktaların en önemlisi , ulaşılabilirliğinin rahat olması ve cafe ortamı olduğunu düşünüyorum. Bir diğer ayrıştığı önemli noktada rakiplerine göre fiyatlarının daha uygun olmasıdır.

KİŞİSEL ANKET GÖRÜŞMELERİ
OZAN ERDOVAN
10832047
İnsanlara Simit Sarayı denince akıllarına nelerin geldiğini sordum. Öncelikli aldığım cevaplar : Çay, simit, logo, geleneksel,ucuzluk,self servis,öğrenciler ve lokasyon .
Diğer bir araştırmamda simit sarayı kişilerin hayatında nerde olduğu sorusunu yönelttim. Aldığım cevaplar şu şekilde ; Sabah işe giderken, sabah okula giderken, buluşma noktası ve atıştırmalık.

1 yorum:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.