23 Aralık 2011 Cuma

Proximity Sunum Raporu


Eda Soydaş

11132099


1. Proje ile kişisel görüşler:


Beşiktaş'ta 25 kişiyle yaptığım ankette sadece 3 kişi televizyona sahip olmadığını söylerken görüşme yapılan kişilerin tamamı cep telefonu kullanıyordu. Bunun yanında yine anketin yarısı oranında bilgisayar kullanımı varken tablet kullanıcısı hiç yoktu.

Ev hanımı, çalışan kadın, çalışan erkek ve üniversite öğrencileri ile yaptığım ankette tv ekranı hayatlarında ne derece yer kaplıyor gözlemleme fırsatı buldum çıkardığım sonuçlar aşağıda ki gibidir.

Televizyon izleyicisi Televizyonu buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi gibi temel ihtiyaçlarımızı karşılayan beyaz eşya kategorisinde görüyor. Tv izleyicileri ile yapılan görüşmelerde insanlar genellikle ne izlediğini söylemekten çekindi. İlk olarak haberler, belgeseller, açık oturumlar denildi.


Bilgi almak, en başta gelen ihtiyaçlar arasında. Bilgi almak için izlenen programlar, haberler, açık oturum, futbol tartışma programları. Eğlenceli vakit geçirme ihtiyaçlarını gidermek için ise diziler, evlilik programları, acun medya, tiyatro sahneleri izleniyor.


Eğitim seviyesi lise olan izleyiciler televizyonun kandırmadığını ve gerçekçi olduğunu ileri sürerken, üniversite mezunu gençler televizyon izliyorum ama inanmıyorum televizyon olmasa da yaşarım çünkü internetim var cevabını verdi. İşsiz olanlar 3 gün evden çıkmadan tv izledikleri zaman pişmanlık duygusuna kapıldıklarını, günde 8 saat tv izlemeyi ise normal olarak gördülerini söylediler.


Yalnız yaşayan insanlar televizyonsuz bir evde yaşamayı hayal etmek bile istemiyorlar. Televizyon izlensede izlenmesede hep açık. Mutfakta yada internette vakit geçirirken bile televizyonun sesini duymak istiyorlar. Reklam izlediklerini söylediler ama aklınızda kalan bir reklam var mı sorusuna uzun bir süre düşünerek cevap verdiler. En akıllarında kalan reklamlar Cem Yılmaz, Şahan, Avea reklamları. Çok fazla tv reklamlarına maruz kaldıkları için sadece tekrarları fazla olan reklamlar akıllarında kalmış. Yalnız yaşayan 50 yaşında bir kadınla yapılan röportaj sırasında çayları getirdiği tepsiyi nerden aldın sorusuna Karaca cevabını vermesi reklamları bilişsel olarak izlediği izlenimini verdi.


Üniversiteli gençler reklam izlemekten tekrarlar yüzünden sıkıldıklarını bu yüzden reklam girdiği zaman zappinge, internete yada telefona yöneldiklerini söylediler. Zapping yaparak reklamdan kaçamadıklarını çünkü reklam olmayan bir kanal bulana kadar bir sürü reklam izlediklerini söylediler. En sevdikleri reklamlar Sneakers, Eti Canga, Avea reklamları. Banka reklamlarının kandırdığını çünkü bankaları yasal bir tefeci olarak gördüklerini söylediler. Gsm operatör reklamlarında küçük ve hızlı geçen alt yazılar olduğu için, deterjan, kadın pedi, diş macunu reklamlarının ise yıllardır aynı şeyleri söylediği için kandırıldıklarını düşünüyorlar.


Dijitürk Plus sahiplerine reklam izliyormusunuz sorusuna eskisinden daha az izliyorum Vod tuşu yada kayıt özelliği en çok kullandığım özellikler cevapları verildi. Her zaman kayıt izlemediklerini daha çok online izlediklerini söylediler. Online izledikleri programların reklamlarında zap yaptığını ama reklamdan kaçamadıkları söylendi. En hatırladıkları reklamlar Turkcell- Şahan, Avea reklamları.


Televizyon evinizde yaşayan bir insan olsaydı sorusuna aşağıdaki cevaplar verildi:


Karizmatik: Siyah ve ince olduğu için

Şizofren: Her gün başka biri olduğu için

Becerikli: Her konuda tatmin edebildiği için.

Arkadaş: Yalnız kalmadığım için.


2. Ekranlar nasıl daha etkin kullanılır.


1-Televizyon reklamları eğlendirici ve tekrarı çok olmalı.

2-Televizyondan sonra en çok tercih edilen 2.mecra internet olduğu için reklamların internet ayağı olmalı. Yani internette yapılan bir kampaya tv aracılığı ile duyurulmalı.

3- İnteraktif reklamlar yapılmalı. Televizyonda gördüğü reklamı ispat eden hedef kitle ödüllendirilmeli. Reklam izlersen kazanırsın düşüncesi reklamların izlenirliğini arttırabilir.

4- Yaptığım görüşmelerde reklamlar ya akılda kalmıyor yada izlenmiyor bu yüzden reklamlar olta olarak kullanılmalıdır. Hedef kitleyi internet havuzunda toplayarak onları yaşam şekillerine göre daha iyi segmente edebiliriz ve mesajları kişiselleştirerek iletebiliriz.

5- Cep telefonlarına gelen mesajlar toplu atılmış mesajlar değil daha kişisel mesajlar olmalı.

6- Tablet gündelik hayatı kolaylaştıran bir robot gibi konumlandırılmalı. Tablet İnsanların hayatında cep telefonu kadar yer etmeli.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.