23 Aralık 2011 Cuma

Simit Sarayı 3.grup

Ayça Özmen
10832086
Simit Sarayı Türkiye’ de tüketimi oldukça yüksek olan
“simit” ürününden iyi bir konsept yaratıp geleneksel ürünleri modern ortamlarda
sunmayı amaçlayarak insanların hayatına girmiştir. Fırın kafe kategorisinde
rakiplerine göre uygun fiyatının, ürün çeşitliliğinin ve kafe konseptine
yakınlığının ayrışan özellikleri olduğunu tespit ettik. Hedef kitlesini baz
aldığımızda belirlediğimiz rakiplerde ise(fast-food markaları) geleneksel ürünlere
sahip olması ve daha sağlıklı olması Simit Sarayı’ nı rakiplerinden
ayrıştırıyor. Bunun yanında ‘taklitler’
olarak adlandıracağımız rakiplerde sahip olduğu potansiyel (kurumsallaşması,
ilk fabrika olması), mağaza sayısı, lokasyonları ve bilinirliğinin oldukça
yüksek olması avantaj oluşturmakta. Simit Sarayı’ nın kuruluşundan bu yana 10
yıl geçti ve şuan tamda yeniden yapılanma ve markalaşma sürecinde. Biz
markalaşma sürecinde yaratacığımız konseptlerde Simit Sarayı’ na marka değeri
kazandırıp, insanların hayatında gerçekten yer etmesini istiyoruz. Simit
Sarayı’ nın onlar için sokakta
gördükleri ve kahvaltı yapmak ya da atıştırmak için girdikleri bir yer olmasının
yanı sıra, evlerinden Simit Sarayı
gerçeğini bilerek ve oraya gitmek isteyerek çıkmalarını istiyoruz. Bunun için
oluşturacağımız konseptlerde rakiplere karşı avantajlarını kullanacağız ve
Simit Sarayı’ nın sahip olduğu potansiyelden ona marka değeri katacak
özelliklerini vurguayacağız. Oluşturacağımız konseplerle saptadığımız iletişim
eksikliğini gidermeyi istiyoruz. Bu
süreçte ilk sunumda yaptığımız araştırmalarımızı baz alacağız. Yarattığımız
konseptlerin tüketici için öncelikle değer yaratmasını, etkilemesini ve
sürdürülebilir olmasını amaçlıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.