23 Aralık 2011 Cuma

5 Aralık 2011- 4. GRUP SİMİT SARAYI RAPORU

KİŞİSEL DEĞERLENDİRME RAPORU
CEM SÖBE
10832094
Simit Türk halkının en çok tükettiği ikinci ürün olması ile yola çıkılan Simit Sarayı markası kulvarında öncü bir firma olmuştur.Bir çok taklitçisi ortaya çıkmış ama bu başarıyı yakalayamamışlardır. Lokasyonunun önemli noktalarda olması Simit Sarayı ile müşteri arasında bir bağ kurmayı otomatik şekilde sağlamıştır, insanların aparatif ve hızlı aynı zamanda uygun fiyat ile karşılaştığı bir yer olduğu için belli bir kısmın tercih sebebi olmuştur.Bu avantajlara ek olarak ilk ve tek simit fabrikasına sahip olması en lezzetli ve kaliteli simiti üretmek konusunda tartışmaya yer bırakmıyor.

Bir markanın için en önemli nokta tüketici marka için ne düşünüyor, algısı nedir? bunu iyi analiz etmek gerekmektedir ki ona göre iletişim yöntemleri seçilebilsin. Yaptığımız anketlerde karşımıza çıkan önemli bazı sonuçlar şöyle, insanlar çalışanlardan daha çok kibar hareketler, güler yüz ve daha modern iş elbiseleri görmek istiyor. Taklitleri ile ilgili problem ise müşteri bazı zamanlarda sahtesi ile gerçek Simit Sarayı arasındaki farkı ayırt edemeyip kendini simit sarayında bilirken girdiği yerin orası olmadığını sonrada farkediyor. İnsanlar genellikle kendi ülkelerinin ürünlerini farklı algıladıklarından gelişmiş ülkelerin ürünlerinin daha kaliteli oldukları algısındadırlar. Bu algıyı kırabilmek için simit sarayının dünya pazarındaki yeri ve gittiği nokta ile ilgili vereceği bilgi ve iletişiminde bir eksik gördüm.İzlenecek yolların bir başkası ise hedef kitlede bulunmayan gençlere yönelik önemli gördüğümüz noktalar var bu kitlenin zaman geçirdiği mecralarda markayı iletişime geçirmek olur.Bir diğer üstüne gidilmesi gereken konu zaman ve marka arasındaki ilişki bu konu ile müşteri ve marka arasında yapılacak kampanyalarla iletişime zaman vurgusunu yapılması gerek.Tüm bunları uygulanmasıyla temelindeki amaç olan sadık müşteriyi kazanmak en büyük öngörümüz.

Bu uygulamalar ile ilgili kişisel görüşüm markayı öncelikle Türkiye menşei bir marka bir o kadarda çağdaş, yenilikçi ve dinamik bir marka olduğunu ve böle algılanacağını ön görüyorum.Sadık müşteriler ise gözümde şöyle bir simit sarayı müşteri profili oluşturuyor haftada en az 2 veya 3 gün işe gitmeden önce yada çıkınca uğrayarak satın aldıkları ürünler ve bunların dışında markayı zihninde koyduğu olumlu köşe de aklına geldiği sıklıkta uğramaya çalışan tüketici ile ritual bir tüketim ve bu profile uygun müşteriler olur ise yapılacak iletişiminde başarılı olduğunun kanıtı olmuş olacak.



KİŞİSEL ANKET GÖRÜŞMELERİ
CEM SÖBE
10832094


Anket raporlarıma göre başlıca sonuçlar insanların en büyük şikayeti plastik servis malzemeleri. En çok tercih edilen ürün ise kaşarlı simit.ayrıca çalışanların hal ve hareketlerinden memnun değiller.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.