23 Aralık 2011 Cuma

Simit Sarayı Kişisel Değerlendirme Raporu

Enes Yuşa Gökhan

10832052

Simit Sarayı Kişisel Değerlendirme Raporu

İlk sunumda ki aşamada öncelikle Simit Sarayı’nın gerçek rakiplerinin kim olduğunu göstermeye çalıştık. Rakipleri de kendi içinde bir kategoriye koyduk; birinci rakipler, ikinci rakipler diye. Bu bence önemli çünkü Simit Sarayı’nın rakiplerini belirlerken şu noktalar önemliydi. İlk olarak Simit Sarayı bir Türk markası idi misyonunda dünyayı simitle tanıştırmak, vizyonunda ise bir dünya markası olmak bir durum içindeydi. Dünya markası olmaya çalışan bir marka için dünyadaki önemli fast food mağazaları ve güçlü franchasing sistemiyle dünyaya yayılan markalar vardı şuan Simit Sarayı’nın yapmak istediği gibi güçlü franchasing ile. Bu yüzden birinci rakipler Türkiye’de ki kafe fırın tarzı ve ülke içinde büyüyen markalar, ikinci olarak ise uluslararası güçlü fast food zinciri yabancı markalar.

İlk aşamada önemli gördüğüm diğer bir şey markaların pazar durumlarını görme. Sektörü iyi analiz edebilmemiz açısından markaların pazardaki durumlarını çıkarmak Simit Sarayı’nın rakiplerini tanımak ve sonrası için değerlendirme yapma açısından önemliydi. Simit Sarayı’nın swot analizini çıkarmamızda ve bu şekilde markanın artı ve eksilerini görmemiz önemliydi.

Araştırmayla tüketicinin markayı nasıl görüp algıladığı da marka için önemli. Sonraki adımlarda reklam ve iletişim stratejisini planlarken elbette tüketiciyi anlayarak iletişimimizi yapmamız gerekiyor. Onların duygularını, içgörülerini, markaya olan tutum ve tavırlarını dramatize ederek reklam kampanyalarının yapılması gerekli. Bunu yaparken de mağazalarda müşteri kendini o markaya ait hissetmesi lazım, bulunduğu ortamda çalışanların müşterilerine gerekli değeri ve önemi vererek yaklaşması lazım. Simit Sarayı’nın müşterisi ile sürekli iletişim içinde olması gerekli bu da internet ortamında sosyal medya aracılığıyla onları dinlemeli ve gözlemlemeli. Simit Sarayı’nın sosyal medyada hesabı var ama Simit Sarayı sosyal medyada değil.

Reklam ve iletişim stratejisi için Simit Sarayı’nın en başta kullanması gerekli mecralar tv, internet, gazete ve açıkhava. Ayrıca Simit Sarayı için önemli pr çalışmaları tüketiciyi yakalamak ve kendini gösterebilmesi, farkındalığını göstermesi adına önemli. Tv reklamları için markanın ilk olarak bir marka hikayesi üzerine bir reklam ile gerçekliğini, özgünlüğünü göstererek tüketiciyi dramatize etme yoluna gidebilir. İnternet için gerçekten sosyal medyanın ne olduğunun ve tüketiciyle bu yolla nasıl gerçek bir iletişim içinde olması gerektiğini göstermek, tüketicinin de Simit Sarayı’nın dijital dünyada olduğunu göstermek gerekir. Açıkhava çalışmalarında bu mecrayı Simit Sarayı için çok önemli görüyorum yaratıcı açıkhava işlerinin bu sektör için çıkabileceğini ve Simit Sarayı’nın da farkındalık yaratması, dikkat çekmesi adına güzel işler çıkartılabilir olarak görüyorum bu mecrayı.

Araştırma Notları

Simit Sarayı ile ilgili araştırmamı 4. Levent ve Fatih mağazalarında 15 kişiyle görüşerek yaptım. Simit Sarayı ile ilgili ne düşündüklerini sordum. Ürünler, mağazanın konsepti, çalışanlarla ilgili memnun olup olmadıklarını sordum. Simit Sarayı’nın bir dünya markası olmayı amaç edindiğini söyledim ve bunu gerçekleştirebilir mi gerçekleştiremez mi diye sordum ve nasıl diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.