23 Aralık 2011 Cuma

Deniz Erdoğan

10832130

Simit Sarayı Hakkında Kişisel Notlar:

Haluk Okutur yerel marketlerin ekonomik krizde nasıl savaşacaklarının araştırmasını senelerce yaptıktan sonra ortaya çıkan 8000 sayfalık bilgi birikiminin aktarılmasıyla kendi fırsatını kendine yaratması sonucu bulunan yeni simitçi fikri.

Herkes kepenklerini kapatırken basit, ucuz ( simit+çay=1.75) fikirle hem büyümüş(Boğaziçi üni karşısındaki yerden) hem de tüketicisinin ( alt-orta sınıf gelir durumu) el yakmadan, alışık olduğu ( geleneksel) tatla, rahat edebileceği, sosyalleşmesini sağlayan, gidecek alternatif bir yer sunan, mağazalarına mağaza, bilinirliğine bilinirlik katan simitçimiz.

2011 Simit Sarayı:

Mağaza sayısı: 200 – (McDonalds+1)

Hedefi: Dünyayı Simitle Tanıştırmak

Kendi Fabrikasında 100+ kaliteli ve çeşitli ürünler

Rakipleri ( Fırın kafe kategorisinde):

Aslı Börek, Beyaz Fırın, Kara Fırın, Komşu Fırın.

Marka bilinirliği açısından rakipleri: McDonalds, Burger King, Pizza Hat ve Mado.

Simit Sarayı markasının bilinirliği:+ %85

Simit Sarayı’na Tavsiyem:

( “Gidiyorum ama Neden?”) Tüketicinin günlük hayatına girmiş ,fakat tüketicilerinin aklında yer etmemiş durumda.

1) 1) Simit Sarayı’na yolunun üstünde, denk geldiği için, lokasyonları çok merkezi ve avantajlı olduğu için tercih ediyor.

2) 2)*Kahvaltı etmek için ya da *atıştırmalık, o anda* karnını doyurabilmek için tercih ediyor.

Markanın tüketiciden beklentisi;

* Dk. Oturabileceği, arkadaşıyla, yalnız, ailesiyle vs. birlikte rahat edebileceği, samimi, geleneksel, uygun, *nezih bir kafe olduğunu bilmesini sağlamak.

* Sadece kahvaltı ya atıştırmalık değil,* 7/24, *çeşitli ürünleriyle tercih edebileceğini sağlamak.

Bu beklentilerindeki en büyük eksiği: Tüketicisine seslenmemiş olması, ( İletişim eksiği)

Potansiyel müşterisi: Lise öğrencileri+ Üniversite Öğrencileri.

Önemli.1. Hedef kitleyi ayırmak markanın istediği bir durum olmamakla birlikte,çalışan,öğrenci,yaşlı,genç,.. (“ Simit Sarayı herkesin simitçisi”) benim görmüş olduğum en büyük avantajlarının üstüne oynarsa daha güçlü ve kalıcı bir bağ kuracağını düşünüyorum.

A) Lise Öğrencileri;

*Genellikle tercih ettikleri beslenme şekli; Fast-food.

Simit Sarayı’nı da tercih ediyorlar. Bu tercihlerini daha anlamlı hale getirmek,

simit sarayı’nın onlara bir şeyler ifade ediyor olmasını sağlamak.

( “Senin simidin, tadın,lezzetin gb”.)

(*Ailelerinden aldıkları günlük bir harçlıkları var).

( McDonalds, Burger King, Pizza Hut).

- Türkiye’de obezite oranı günden güne artıyor ve gençlerin beslenme+ yaşam tarzı ile eş değer oranda.

Simit Sarayı’nın bu konuda avantajları: Sağlıklı, fiyatı uygun, daha konforlu ve hızlı.

Ne demek? Çoğunluğu Simit Sarayı’nı biliyor ancak; alışveriş merkezinde yemek yiyeceklerse, okul çıkışlarında ya da öğlen aralarında okullarına yakın bir yerler vs. yemek yiyeceklerse fast- food yerine Simit- Sarayı’na girmelerini sağlamak.

Kullanılması gereken mecra: TV.

Örnek dizi: Pis yedili. Arkadaşlarla hep birlikte toplanırlar ve simit sarayına gitmeyi tercih ederler, afiyetle yerler, muhabbet edip, çok eğlenceli vakit geçirirler.

B) Üniversite öğrencileri;

· İlk Boğaziçi Üniversite öğrencilerine geleneksel simit tadını Simit Sarayı farkıyla sunduğu için bu bağı en güçlü şekilde kuvvetlendirebileceği, seslenebileceği tüketicilerdir.

· Şehir dışında okumaya gelen,* evinden uzak, final döneminde kafasını kitaptan kaldıramayan, aylık ailesinden aldığı ya da yarı zamanlı çalışarak aldığı *parasıyla idare eden, arkadaşlarıyla* güzel vakit geçirmek isteyen, ortalama 18-25 arasındaki bireyler.

· ( “Buluşma noktası, vazgeçilmeyen tat, adres”) – Simit Sarayı

*Simit Sarayı Kampüslerde. ( Eskişehir Üni. Olduğu gibi).

*Kullanılması gereken mecralar: İnternet. ( Facebook, blog, twitter, viral videolar).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.