23 Aralık 2011 Cuma

5 Aralık 2011- 4. GRUP SİMİT SARAYI RAPORU

KİŞİSEL DEĞERLENDİRME RAPORU
BUSE UYGUR
11132101
Yapmış olduğumuz sunumda ilk olarak simit sarayının tarihçesine baktık. 2002 yılında Mecidiyeköy’ de ilk simit fabrikası olarak açılmıştır. Misyonları dünyayı simitle tanıştırmak vizyonları paranın karşılığını temizlikle ve güvenle vererek dünya markası olmaktır. Hedefleri en fazla mağazaya sahip olmaktır. Güler yüzlü hizmetle de marka değeri yaratmayı amaçlamışlardır.
Tüketicilere simit sarayı dediğimizde akıllarına ilk gelenleri sorduk ve aldığımız cevaplar; çay, lokasyon, lise öğrencileri, ucuz geleneksel vb. cevaplar aldık. Tüketiciler günlük yaşamlarının içinde simit sarayına okula, işe giderken, biriyle buluşmak için, ayaküstü bir şeyler atıştırmak amaçlı uğruyorlar.
Simit sarayının avantajlarını ve dezavantajlarını araştırdık. Bunların birkaçına bakarsak; özellikle geleneksel olması, kolay ulaşılabilir olması ve ilk olması gibi avantajlarını görüyoruz. Dezavantajlarına baktığımızda ise ürünlerin günlük olması, müşteri ilişkilerinde yetersiz olması ve marka deneyimi yaşatmamasını görüyoruz.
Rakiplere geldiğimizde birincil ve ikincil olarak ayırıyoruz. İlk rakipleri kendilerini kahvaltılık ve atıştırmalık olarak konumlandırıyor. İkincil rakipleri doyumluk olarak konumlandırıyor. Tüm rakiplere bakarsak da simit sarayının aynı ve farklı olduğu noktalar görüyoruz. Rekabet avantajını sağlaması için önerilerde bulunduk. Rakiplerinden kendisini ayırmakta zorlandığı için taklitlerinin ortaya çıktı bu taklitlerin de tehditler oluşturduğunu görüyoruz.
Tüketicilerin ne beklediklerine baktığımızda öncelikle hijyen, taze ürünler ve şikayetlerin değerlendirilmesini istediklerini saptadık.

ÖNERİLER
Simit Sarayı ilk olarak tüketicilerin ne istediğini anlamalıdır. Rakiplerinin ne yaptığına bakıp kendilerine stratejik plan hazırlamalıdırlar. Bir ürünün ambalajı çok önemlidir. Sokakta, okulda, iş yerinde birinin elinde simit sarayından alınan bir ürün görüldüğünde ambalajından o ürünün simit sarayına ait olduğunun anlaşılması gerekir.
Tabelasının, logosunun, renginin ve en önemlisi de tüm şubelerindeki iç ve konseptin aynı olması gerekmektedir. Simit Sarayı kendisini ya geleneksel otantik bir şekilde bir hava yaratması gerekir ya da modern bir görünüm yaratması gerekir.
Simit Sarayı; okul kantinlerine ürün verebilir, alışveriş merkezlerine şubeler açabilir, üniversite şenliklerine stantlar açabilirler. Ayrıca her yaştan insan Simit Sarayına gidiyor fakat Simit Sarayı belli hedef kitle belirleyip öncelikle o hedef kitlede araştırma yapabilir. Böylelikle insanların aklına ilk gelen marka olmayı başarır ve uzun vadede başarısını sürdürebilir.
Şirket kimliği oluştururken rakipleri analiz etmek büyük önem taşır. Rakip firmaları analiz etmeden önce stratejik planlama yapılması gerekir. Çünkü stratejik planlamanın asıl amacı rekabet avantajı sağlamaktır.
Gelişen teknoloji ve tüketicilerin bilinçlenmesiyle rekabet ortamı daha da artmaktadır. Buna bağlı olarak pazarın durumu, tüketici davranışları sürekli olarak değişim göstermektedir. Rakipleri analiz ederken, onlar pazarda ne durumda olduğuna, hedef kitlelerinin kim olduğuna, nasıl strateji uyguladıklarına, mevcut ürünlerine, yeni çıkan ürünlerine bakmak gerekir.
Başarılı bir marka oluşturmak ve gelecekte başarılı olmak için önce şirket kendisine bakmalıdır. Kendisini yenilemeli, ürün geliştirmeli, pazara ayak uydurması ve geleceğe yinelik tahminlerde bulunmalıdır. Daha sonra tüketicinin ne istediğini anlamalıdır. Sunduğu hizmetin veya ürünün tüketicinin bir ihtiyacını karşılamalıdır. Bunun sonucunda da sadık müşteri kazanır.



KİŞİSEL ANKET GÖRÜŞMELERİ
BUSE UYGUR
11132101
Eyüp ilçesinde yapmış olduğum anketlerin sonucuna bakarsak;
Simit sarayını yaş ortalaması orta düzeyde olan insanların da tercih ettiğini fakat daha çok öğrenci ve çalışan kesimin gittiğini görüyoruz. Sabahları kahvaltı ediyorlar, iş aralarında gidiyorlar veya okul arkadaşlarıyla oturup sohbet etmek için uğruyorlar. Samimi bir ortam olarak düşündükleri için rahat ediyorlar.
İlkokul öğrencilerini görsek de asıl gidenler lise ve üniversite öğrencileri. İlkokul öğrencileri daha çok velisiyle birlikte gidiyor. Lise ve üniversite öğrencileri nerdeyse yarı yarıya olduğu için eğitim düzeyi yüksek insanların geldiği bir yer haline geliyor.
Tüketiciler bir hafta içinde birkaç kere uğruyorlar. Bu lokasyondan da kaynaklanıyor. Merkez yerlerde olduğu için insanlar kolaylıkla bulup gidiyorlar.
Simit sarayı bir çok ürün ürettiği için insanlar canının istediklerini bulabilecekleri için gidiyorlar. Dışarıdaki simitle aynı fiyatta olduğu içinde insanlar tercih ediyor. Çünkü dışarıda ayakta yemektense simit sarayına gidip hem hoş vakit geçirip hem de simidin yanında çay içiyorlar. Sabahları trafik çeken insan fazla olduğu için kahvaltı edemiyorlar ve simit sarayına uğrayıp doyum ihtiyacını karşılayabiliyorlar.
Giden müşterilerin zayıf buldukları noktalar da var. Bunların başında bayat ürün satılması geliyor. Günlük tüketilen ürünler oldukları için ertesi güne verilmemesi gerekiyor. Ayrıca sigara içen insanlar az yer olduğunu söylüyorlar. Plastik gereçler kullanılması müşterileri rahatsız ediyor. Batırırken çatal kırılması veya tabakların yamulması gibi sorunlar oluşuyor bu da müşteriler memnun kılmıyor. Simit dışındaki ürünlerde fiyatın fazla olması da şikayetler arasında yer alıyor. Mesela çayın simitten fazla olması da sorun yaratıyor. Çalışanların yavaş olması da etkili. Çünkü bir masadan müşteri kalkınca o masayı hemen temizlemiyorlar ve self servis olduğu için insanlar tepsileriyle ayakta kalmak zorunda kalıyor.
Tercih edilen ürünler arasında çok fark olmasa da en çok tercih edilen ürün kaşarlı simit olduğunu görüyoruz.
Geleneksel olduğu için insanlar kendileri rahat ve mutlu hissediyorlar. Bu da simit sarayıyla samimi duygular kurmalarına yardımcı oluyor.
İnsanlar daha çok sevgilileriyle gitmeyi tercih ediyor. Daha sonra arkadaşlarıyla. Ailesiyle gidenlerin sayısı bunlara göre daha az.
Çalışanlardan güler yüzlü olmaları isteniyor. Onlara işe başlamadan önce eğitim verilmesi gerektiğini düşünüyorlar.
Hijyen bakımından kimse pek yeterli bulmuyor. Tüketiciler daha özen gösterilmesini bekliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.