23 Aralık 2011 Cuma

Proximity Sunum Raporu


Nilay Bayazıtoğlu
11132092

Proximity grubu olarak insanlar ve ekranlar arasındaki bağlantıyı, Türk insanının ekranlara bakış açısını inceledik, gözlemler yaptık. 100 kişi ile gerçekleştirdiğimiz anketin sonuçlarına göre içgörüler çıkardık ve bunları analiz ettik. İnsanların, kendisi dışındaki varlıkları yine kendine benzer şekilde hayal etmesiyle oluşan en temel düşünme biçimlerinden biri arketip kavramıydı. Bu doğrultuda insanların ekranları zihinlerinde nasıl konumlandırdıklarını ortaya çıkardık. Ve bu arketip kavramları lokal ve popüler örneklerle bütünleştirdik. Araştırmalarımızın sonuçlarını ve kendi değerlendirmemi şu şekilde aktarabilirim.

İnsanlar günümüz koşullarında çağa ayak uydurmak için iletişim araçlarını işlerine yarasada yaramasa da bir mecburiyet hissiyle kullanıyorlar. Artık teknoloji kültür ve eğitim seviyesine bakmadan büyük küçük her kesimde insanın hayatına girmiş durumda. Bunlar bazen iyi ve yararlı olmakla beraber bazende insanlara zarar vermekte. Genelgeçer doğruların  ve istatistiklerin dışında insanlarla yüzyüze görüşerek anketler yaptık. Onları daha iyi anlamak için sorduğumuz sorulara yanıtlar çoğunlukla aynıydı.

Bilgisayar hayatımızda olması gereken en önemli şeylerden biri. İyi kullanıldığında çok faydalı bir iletişim aracı. Her türlü olaydan açılardan ve karşıt düşüncelerden farklı bakış açılarından bilgi alabiliyor ve kendini eğite biliyorsun. Gerektiğinde eğlence aracı gerektiğinde iletişim aracı gerektiğinde ise eğitim aracı olarak kullanabiliniyor. Tüm bu özellikleriye bilgisayar “Bilge”ydi. Türkiye’de ki rol model örneği olarak Muhteşem Yüzyıl dizisinden padişah Süleyman’dı.

İnsan hayatın da olmazsa olmazlardan biri telefon da iyi bir iletişim aracı ama bazen insanların hayatına kısıtlamalar getirebiliyor. Bazen hayat kurtarabildiği gibi bazende insanlarınen yakını olabiliyor. Vazgeçilmezlik, aitlik ve bağlılık gibi arketiplerden yola çıkarak telefonu aşık olarak gördük. Türkiye’de ki rol model örneği olarak Muhteşem Yüzyıl dizisinden Hürrem Sultanı gördük.

Televizyona gelince araştırmalarımıza göre sadece eğlence aracı olarak değenlendirilebilir.  Eğitim kültür ve iletişim olarak düşünürsek  yanılmış oluruz, çünkü insanları yanlış yönlendirme şansına sahip. Sadece medya aracı olarak düşünülebilir. İnsanları eğlendirir, güldürür, hoşca  vakit geçirilebilir bu nedenlerden dolayı “Soytarı” bizim ona belirlediğimiz rol modelken Türkiye’den rol model olarak da Muhteşem Yüzyıl dizisinden Sümbül Ağa  karakterini seçtik.

Tablet ise kişiler tarafından bilinmesine rağmen konumlandırılması zor bir ekran türü. İnsnalar genelde tableti kendilerine uzak görüyorlar.tablet kullanımda sosyal statü devreye giriyor vegelir seviyesi yüksek insanlar tarafından daha çok tercih ediliyor. Bir çok insan tablete hiç ihtiyaç duymadığını söyledi. Tablet sessiz çoğunluğa hitap eden ve müşterilerine ait olma duygusu yaşatan rol modeli olan “sıradan biri”. Muhteşem Yüzyıl dizisiyle tanınmış İbrahim Paşa karakteriyle özdeşleştirdik.

Ekranların sayısının çok fazla olduğu ve teknolojinin gelişmesi ve gelişme süreciyle doğru orantılı olarak, insanların bu ekranlardan kaçma fırsatı pek yok. Günümüzde evde ve sokakta reklamlardan da kaçamadığımızı düşünürsek, bu iki önemli nokta, doğru olarak birleştirilirse ekran tüketimi insanlar açısından daha fazla olabilir. Doğru reklamın, doğru ekranda olması gerekir. Ancak bu şekilde insanlarda kullandıkları ekranlardan sıkılmaz ve daha fazlasını talep edebilir. Yine ekranlara değer yüklemek de ayrı bir öneri olabilir. Daha satılmadan, insanlar sahip olmadan bir değer algısı yüklenirse, kişiler de kendilerine yükledikleri değer ile bağlantı kurmak için satın alabilirler. Bu da yine markanın yaptığı reklamlar sayesinde oluşacaktır. Yeni trend olan cep tl bilg. ve tablet gibi ürünleri daha çok gençlerin sahip olmasından dolayı, onların ruhuna hitap etmek gerekir.

Araştırma Raporu
100 kişiye aynı anketi dağıtarak, 4’er kişi olduğumuzdan, dört farklı bölgede 25 anket paylaşımı yaptık. Bu bölgeler, yaşam kalitesi ve standartlarına göre farklılık gösteren bölgelerdir. Suadiye, Florya, Şişli ve Beşiktaş’ta gerçekleştirildi.

Şişli’de yaptığım 25 kişilik anketin 4 tanesini kamera ile gerçekleştirdim.  Ekranlar hakkında detaylıca sorular sorarak insightlar çıkarmaya çalıştım. Anket yaptığım herkes bu ekranlardan en az birini mutlaka kullanıyordu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.