23 Aralık 2011 Cuma

5 Aralık 2011- 4. GRUP SİMİT SARAYI RAPORU

KİŞİSEL DEĞERLENDİRME RAPORU
SEVCAN SÜRÜN
11132100

Simit Sarayı 2002 yılında pazara inavasyon olarak girdi. İlk mağazasını Mecidiyeköy'de kurdu. Simit Sarayı'nın marka değeri mükemmel müşteri deneyimi için hızlı ve güler yüzlü hizmet vermesidir. Ancak tüketici anketlerinde ki sonuçlara göre; çalışanların hızlı ve güler yüzlü olmadığı sonucu ortaya çıkmış buda Simit Sarayı'nın marka değerini olumsuz yönde etkilemektedir. Bizim fikrimize göre; çalışanların 1 aylık bir eğitimden geçirilip güler yüzlü ve hızlı hizmet sağlamaları öğretilip, marka değeri istenilen düzeye çıkarılmalıdır.

Simit Sarayı denince akla ilk gelenler; geleneksellik, çay, lokasyon ve self servistir

Avantajları

Simitin Türk halkı ile özdeşleşleşmesi

Lokasyonu nedeni ile kolay ulaşılabilir olması

Çok fazla ürün çeşidi olması

Fiyatı

İlk ve tek simit fabrikası olması: Tüketiciler Simit Sarayı'nın bir fabrikası olduğunu bilmiyorlar ve bu yüzden simit sarayını hijyenik bulmuyorlar. Bu avantaj kendisine kendisine bir dezavantaj olabilir. Bize göre; Simit Sarayı'na gelen tüketiciler bu konuda bilinçlendirilmeli. Örneğin; masalarda simitin nasıl o masaya hijyenik olarak geldiği masaların üzerine konan kağıtlarla anlatılabilir.

Dezavantajı

Ürünlerin dayanıksız olması: Simit Sarayı'nın burada yapması gereken şey; ürünlerin tazeleğini sağlamada daha fonksiyonel ekipmanlarla ürünün raf ömrünü uzatabilir. Ürünlerini çok fazla açıkta tutmamaları gerekir.

Standart fiyat uygulamamaları: Mecidiyeköy'de ki Simit Sarayı ile Taksim'de ki simit sarayının fiyatları aynı olmuyor. Bu nedenle müşteri memnuniyeti sağlanamıyor.

Standart mağaza Dizaynı: Bütün Simit Saraylarının mağaza dizaynı farklı bu nedenle tüketicilerde Simit Sarayı algısı oluşmuyor. Bizim fikrimize göre; bütün mağaza dizaynı aynı olmalı ve tüketicilerin Simit Sarayı algısı oluşturulmalıdır.

Rakipleri

Kara Fırın, Komşu Fırın, Kovan, sokak simitçileri

Taklitleri: Simit Dünyası, Simit Evi, Sevinç Simit Salonu

Tehditler:

Kolay taklit ediliyor olması: Simit Sarayı'nın logosu ve rengi rakipleri ile benzerlik gösteriyor. Bu nedenle Simit Sarayı'nın logosunda ve renginde bir değişiklik yapılmalı ve rakiplerinden bu yönüyle ayrışmalıdır.

KİŞİSEL ANKET GÖRÜŞMELERİ
SEVCAN SÜRÜN
11132100

Simit Sarayı sunumunda yapılan 20 kişilik anket sonuçlarına göre;

20- 30 yaş grubunda ki tüketicilerin daha fazla Simit Sarayı'na gittikleri görülmüştür. Tüketicilerin eğitim durumuna bakıldığında üniversite öğrencisi ya da üniversite mezunlarının daha sık gittiği görülmüştür.
Simit Sarayı'na hangi sıklıkla gidiyorsunuz? Sorusuna tüketicilerin çoğunluğu haftada bir cevabını vermiştir.
Simit Sarayı'nı neden tercih ediyorsunuz? Sorusuna tüketicilerin ucuz bulduğu için gittiği belirtilmiştir.
Simit Sarayı'nın zayıf noktaları nelerdir? Sorusuna tüketicilerin verdiği yanıt bayat ürünlerin kullanılması olmuştur.
En çok hangi ürünü tercih ediyorsunuz? Sorusuna verilen yanıt ise; Kaşarlı Simit olmuştur.
Anket sonuçlarına göre Simit Sarayı'na giden tüketiciler kendilerini samimi bir ortamda hissediyorlar.
Simit Sarayı'na kiminle gidiyorsunuz? Sorusuna ise verilen cevap arkadaşlarla olmuştur.
Çalışanları nasıl buluyorsunuz? Sorusuna tüketiciler eğitimsiz cevabı vermiş ve çalışanların işe başlamadan en az 1 ay eğitim almaları gerekmektedir. Cevabı verilmiştir.
Simit Sarayı'nı hijyenik buluyor musunuz? Sorusuna ise tüketiciler hayır cevabını vermiştir. Bunun nedeni: tüketicilerin mutfağı görmemeleri ve tuvaletlerin temiz olmadığını söylemeleridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.