23 Aralık 2011 Cuma

Ayşe Hümeyra Şanver

Ayşe Hümeyra Şanver
10832096
ADV461.01
İpek Özel
Kişisel Rapor – Kişisel Araştırma Notu
Grup olarak hangi konuyu seçmemiz gerekir diye düşünürken ben Simit Sarayından yana olduğumu belirttim. Bunu seçmek istememde ki amaç bizim kültürümüze, bizim yaşamımıza daha yakın daha içinden olduğu için insanlarla rahat iletişim kurarak faydalı bir çalışma yapacağımızı düşündüğümdendi.
Birinci aşama için önce Simit sarayını tam olarak tanımamız gerektiğini düşündüm. Sosyal medya ortamında bir araştırma yaptım. İnsanların simit sarayı hakkındaki düşüncelerini öğrenmeye çalıştım. Simit sarayının nerden nereye geldiğini, hangi yolları izlediğini, neler yaptığını ve neler yapmak istediklerini araştırdım. Daha sonra grup arkadaşlarımız ile Simit Saraylarını gezdik bilgi topladık. Taksimde ki şubenin sahibi ile görüşüp bilgi aldık. Birbirimize konu dağılımından çok her konuyu hepimizin araştırması gerektiğini düşündük ve herkes kendi araştırmasını yaptı. Daha sonra ortak fikirler ile sunumumuzu hazırladık. Kendi araştırmam sonucunda bu markanın birçok rakibi olduğunu gördüm, insanların neden sokak simidini değilde Simit Sarayının simidini tercih ettiğini öğrendim. Müşterilerin beklentilerini öğrenip ne gibi çalışmalar yapılabilir diye tartışma ele aldım.
İlk aşamada önemli olarak gördüğüm, rakiplerimizi iyi belirlemek, onlardan ayrıştığımız noktalar, güçlü ve zayıf noktalarımızı doğru bir şekilde belirleyip öyle yol almak, tüketiciyi iyi tanımak ve markadan beklentisini öğrenmek. Aslında önemli olan markayı tanımak ve daha sonra markanın üzerinden hedefe, istenilene ulaşmaktı. İkinci aşama için temel olarak nerede rekabet ettiğimizi ve nasıl rekabet ettiğimizi biraz daha düşünmemiz gerektiğini düşünüyorum. Rakipler üzerinden biraz ilerlememiz gerekiyor. Yeniliğin sonu olmadığından yenilikçi olma taraftarıyım. Var olanın üzerinden yeni fikirler sunmak gerekiyor. Rakibimizden farklı kategori, farklı strateji grup ve olan hedef kitleyi farklılaştırmamız söz konusu. Her şey değiştiği için kendi değişikliğimizi nasıl fırsata çeviririz nasıl insanları şaşırtırız diye düşünmemiz gerekiyor. Bunu yaparken de markaya yakınlığımız çok önemli. Ne kadar samimi ne kadar doğal olursak o kadar ilgi çekeriz. Doğal ve samimi dururken markanın gizemliliğinide kaybetmemesi lazım.
Tasarımında önemli olduğunu biliyorum. Olaya yeri geldiğinde tasarımcı gibi bakmamız lazım. Müşteriyi memnun edecek şeyler üzerinden gitmeliyiz. Rekabet çemberinin dışına da çıkması gerekiyor. Böylelikle her fikri hayata sokmamız daha rahat olabilir. Final sunumu için fikirlerimi arkadaşlarım ile paylaşıp, ortak bir yol üzerinden gidip sunumumuzu gerçekleştireceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.