23 Aralık 2011 Cuma

Simit Sarayı Değerlendirme

Tiber Yılmaz
10932107

İlk sunumu hazırlarken Simit Sarayı'nın ekonomik olduğuna bu yüzden de gelir düzeyi alt insanlara da cafe ortamı yaşayabilecekleri bir ortam yarattığına karar verdik. Her gün sokakta gördüğümüz simiti alıp lüksleştirmesi ancak fiyatını hala düşük tutması bizce başarısının püf noktası. Her işlek noktada bir mağazaya sahip olması da onu erişilebilir kılıyor.
Ancak bu fırın-cafe konseptinin tuttuğunu gören girişimcilerin açtığı yüzlerce taklit (Simit Salonu, Simit Evi...) fazla rekabetin ortaya çıkmasına neden oluyor. Simit Sarayı bunun öncüsü olduğu için tüketicinin gözünde Mc Donald'S ın bile önünü almış durumda ancak insan canı simit çektiğinde özellikle Simit Sarayından almak istiyorum diye lokasyon değiştirmez, en yakın nerede varsa oradan simit alır. Bu da rakiplerinden ayrışsanda seni başka bir şeyler daha yapmaya itiyor ve Simit Sarayı'nın çok şubesinin olması bu sorunu biraz hafifletiyor.
Ürün yelpazesinin geniş olması sadece niş bir pazarda daha çok büyüme olanağını elinden alıyor. Ayrıca çalışanlarının güler yüzlü olmaması, içeride ki müziğin kötülüğü ve çayın kalitesizliği diğer tehdit unsurları.
Şimdiye kadar hiç bir pazarlama iletişimi yapmamış olmasıda gençlere ulaşamamış olmasının sebebi. İç tasarımını daha modern ama otantikalgısını koruyarak yeniden düzenlerse, sosyal mecrada aktif olursa ve ilgi çekici unsurlar kullanırsa bu sorunu da aşacağına inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.