24 Aralık 2011 Cumartesi

SİMİT SARAYI SUNUMU

Nisanur Eski

Pelin Çoban

Berkay Büyükşener

Genco Kaan Güler

Murat Tuna Yılmaz

Simit Sarayı

1-Mevcut strateji

İnsan yoğunluğunun olduğu merkezi lokasyonlarda şube açmak

Büyük tabelalar yaparak dikkat çekmek

Franchise sistemiyle daha fazla şube açarak pazarın tek hâkimi olmak

2-Rakipler

Simit Dünyası, Simit Krallığı, Simit Salonu...

Pastaneler

Simitçiler

Fast food restorantlar

Çay bahçeleri

Kıraathaneler

3-SWOT Analizi

Strenghts: Simit cafe kategorisini ortaya ilk atan marka, iyi location seçimi, çeşitlilik

Weaknesses: İletişim ağlarına hâkimiyet yetersiz, dağıtım ihtiyacına yönelik hizmet yok, reklam-halkla ilişkiler faaliyetleri eksik, kalitenin korunamaması, çalışanlarda eğitim eksikliği

Opportunities: Tüketicinin pratik ve sağlıklı ürün arayışı, Türk damak tadına uygun bir ürün olması müşteri potansiyelini arttırıyor, yabancıların ilgisinden doğan yabancı markete girme gereği, hijyen konusunda dışarda satılan ürünlerden farklılaşması

Threats: Diğer restoranlar, zincirdeki isim benzerliği, fast food yiyeceklere daha fazla ilginin olması, çok şubesi olduğu için kontrolün ve standart oluşturmanın zorluğu

4- Tüketicinin Gözünden

a-Günlük hayattaki yeri

Buluşma noktası

Atıştırma ihtiyacı

Kahvaltı

Zaman geçirme (tehdit olabilir)

b-Marka algısı

Hızlı ve pratik tercih

Uygun fiyat

5-Değerlendirilmemiş Potansiyeller

Tüketicinin sağlıklı ürün arayışı

Türk damak tadına uygun

Yabancı ülkelere adapte ürün

Çocukların beslenme çantası

Eve servis (günlerin yeni modası, işyerleri)

Catering

İletişim çalışmaları

1 yorum:

  1. Simit Sarayı Türk kültürüne ait önemli bir ürünü markalaştırmış ve simit kafe fikrini ortaya atarak yeni bir pazar yaratmış. Ancak mevcut stratejilerinde önemli yanlışlar olduğunu düşünüyorum. Proximity için sunum yapmayı düşünmüştük ilk başta, ancak simit sarayı hakkında öneri getirmek daha ilginç ve önemli olur diye düşündük. Simit sarayı tüketici şikâyetlerini iyi değerlendirmeli ve bir an önce eksiklerini gidermeli. Markayı yerleştirebilecekleri birçok yer var. Ayrıca farklı yerlerdeki simit ihtiyacını da görmeliler. Öncelikle marka iletişimi yapılmalı. Yakın bir zamana kadar sosyal medyada dahi etkin değildi. Bunun dışında çocukların beslenme çantasına girmeyi hedeflemeli, bu amaçla yeni stratejiler geliştirmeli. Ofislerdeki çay-simit saatine yönelik ihtiyacı belirlemeli ve bu konuda iletişim faaliyeti göstermeli. Sağlıklı ürün arayışındaki kitlesine ve yabancı tüketicilerine de yönelik çözümler getirmeli. Kısacası, hizmet alanının daha geniş olduğunu görmeli ve daha çeşitli kitlelere ulaşabilmek için servis-dağıtım konusundaki potansiyellerini değerlendirmeli. Salacak ve Mecidiyeköy şubesine gidip gözlem yaptım. Simit sarayının pazarda ilk olmasının yanı sıra başka avantajları da var. Örneğin çok önemli, kalabalık noktalara şube açabilmiş ve şubelerinin tasarımı orada geçirdiğiniz zamanı hoş kılıyor. Hijyen ve personel konusunda yapılacak ufak düzenlemelerle de şubelerini kusursuz hale gelebilir.

    Pelin Çoban
    10733040

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.