Nisanur Eski
Pelin Çoban
Berkay Büyükşener
Genco Kaan Güler
Murat Tuna Yılmaz
Simit Sarayı
1-Mevcut strateji
İnsan yoğunluğunun olduğu merkezi lokasyonlarda şube açmak
Büyük tabelalar yaparak dikkat çekmek
Franchise sistemiyle daha fazla şube açarak pazarın tek hâkimi olmak
2-Rakipler
Simit Dünyası, Simit Krallığı, Simit Salonu...
Pastaneler
Simitçiler
Fast food restorantlar
Çay bahçeleri
Kıraathaneler
3-SWOT Analizi
Strenghts: Simit cafe kategorisini ortaya ilk atan marka, iyi location seçimi, çeşitlilik
Weaknesses: İletişim ağlarına hâkimiyet yetersiz, dağıtım ihtiyacına yönelik hizmet yok, reklam-halkla ilişkiler faaliyetleri eksik, kalitenin korunamaması, çalışanlarda eğitim eksikliği
Opportunities: Tüketicinin pratik ve sağlıklı ürün arayışı, Türk damak tadına uygun bir ürün olması müşteri potansiyelini arttırıyor, yabancıların ilgisinden doğan yabancı markete girme gereği, hijyen konusunda dışarda satılan ürünlerden farklılaşması
Threats: Diğer restoranlar, zincirdeki isim benzerliği, fast food yiyeceklere daha fazla ilginin olması, çok şubesi olduğu için kontrolün ve standart oluşturmanın zorluğu
4- Tüketicinin Gözünden
a-Günlük hayattaki yeri
Buluşma noktası
Atıştırma ihtiyacı
Kahvaltı
Zaman geçirme (tehdit olabilir)
b-Marka algısı
Hızlı ve pratik tercih
Uygun fiyat
5-Değerlendirilmemiş Potansiyeller
Tüketicinin sağlıklı ürün arayışı
Türk damak tadına uygun
Yabancı ülkelere adapte ürün
Çocukların beslenme çantası
Eve servis (günlerin yeni modası, işyerleri)
Catering
İletişim çalışmaları
Simit Sarayı Türk kültürüne ait önemli bir ürünü markalaştırmış ve simit kafe fikrini ortaya atarak yeni bir pazar yaratmış. Ancak mevcut stratejilerinde önemli yanlışlar olduğunu düşünüyorum. Proximity için sunum yapmayı düşünmüştük ilk başta, ancak simit sarayı hakkında öneri getirmek daha ilginç ve önemli olur diye düşündük. Simit sarayı tüketici şikâyetlerini iyi değerlendirmeli ve bir an önce eksiklerini gidermeli. Markayı yerleştirebilecekleri birçok yer var. Ayrıca farklı yerlerdeki simit ihtiyacını da görmeliler. Öncelikle marka iletişimi yapılmalı. Yakın bir zamana kadar sosyal medyada dahi etkin değildi. Bunun dışında çocukların beslenme çantasına girmeyi hedeflemeli, bu amaçla yeni stratejiler geliştirmeli. Ofislerdeki çay-simit saatine yönelik ihtiyacı belirlemeli ve bu konuda iletişim faaliyeti göstermeli. Sağlıklı ürün arayışındaki kitlesine ve yabancı tüketicilerine de yönelik çözümler getirmeli. Kısacası, hizmet alanının daha geniş olduğunu görmeli ve daha çeşitli kitlelere ulaşabilmek için servis-dağıtım konusundaki potansiyellerini değerlendirmeli. Salacak ve Mecidiyeköy şubesine gidip gözlem yaptım. Simit sarayının pazarda ilk olmasının yanı sıra başka avantajları da var. Örneğin çok önemli, kalabalık noktalara şube açabilmiş ve şubelerinin tasarımı orada geçirdiğiniz zamanı hoş kılıyor. Hijyen ve personel konusunda yapılacak ufak düzenlemelerle de şubelerini kusursuz hale gelebilir.
YanıtlaSilPelin Çoban
10733040